Искате да работите в гейм индустрията? Открийте коя роля е най-подходяща за вас.

86% от тийнейджърите играят видеоигри, сочи проучване. Видеоигрите несъмнено са сред любимите занимания на младежите. Тяхната интерактивна природа ги прави по-привлекателни от киното и телевизията и е неслучайно, че гейм индустрията от години изпреварва по приходи останалите развлекателни индустрии. В същото време сферата на игрите е много привлекателно място за кариерно развитие, защото предлага поле за изява на хора с различни таланти и умения. В създаването на една видеоигра участват редица професионалисти. Представяме ви някои от тях:

Продуцент 

Ролята на продуцента е изключително важна при разработката на видеоигра. За него не е задължително да може да пише код, да рисува или моделира герои, но е важно да умее да общува с хората и да организира процесите. Той е човекът, който обединява усилията на екипа и следи за това работата да върви гладко и в срок. Продуцентът трябва да има знания за пазара на видеоигри, който е доста динамичен. Той трябва да прецени колко време и какъв екип са необходими, за да се разработи дадена игра. Продуцентът не е началник, който раздава задачи. Той е човек, който едновременно има визия за целия проект и поглед към детайлите. 

Game Designer 

Ролята на game designer-а в гейм индустрията е подобна на ролята на режисьора във филмовата. Той се включва още в началния етап на разработването на дадена игра, когато се определя жанра, историята, нивата, механиките, бизнес моделът и т.н.  Game design-ът се разделя на  подпрофилите level design и mission design, съответно имаме хора, които създават нивата и мисиите. Макар да не е необходимо да програмират, е препоръчитрлно game designer-ите да поназнават гейм енджините като Unreal, Unity. 

Concept Artist 

Concept artist-ът е човекът, който, заедно с art director-а и game designer-а, създава първоначалната визия за играта – как ще изглеждат герои, врагове, асети, околна среда и други. Обикновено получава референции и прави по няколко варианта на даден обект, преди екипът да се спре на един, който всички, които работят по играта, следват. Concept artist-ът е човек, който умее да рисува добре и често има образование в сферата на изобразителното или дигиталното изкуство. 

3D Artist

Голяма част от това, което виждаме в една видеоигра, е дело на 3D художниците. С помощта на специални програми като Maya и ZBrush те създават движещи се триизмерни изображения на герои и по-малки обекти, наречени още props  и assets. 3D артистите могат да работят и по съставянето на сториборда на играта заедно с творческите директори и гейм дизайнерите. Макар че не е задължително да умеят да рисуват, има случаи, когато 3D художниците са били concept artist-и, които са решили да сменят попрището. 

Програмист 

Програмистите са хората, без които играта би останала само една идея в бележките на game designer-а и скица във файловете на концептуалния художник. Те пишат кода, който кара героят да се движи, а светът да оживява. В гейм индустрията програмистите използват предимно така наречените енджини като Unreal и Unity за разработване на игри. Големите компании често създават свои собствени енджини, като принципите на работа в различните енджини са сходни. 

Тестър 

Ако обичате да прекарвате часове в компанията на любимите си игри, то професията тестър е точно за вас. Тестърите играят видеоигрите, преди да бъдат пуснати на пазара, с цел да откриват грешките (така наречените “бъгове) в тях. Те описват и докладват бъговете на програмистите, които, от своя страна, ги поправят. Тестър е чудесна стартова позиция за влизане в гейм индустрията. Ако сте мотивирани и отдадени, след време бихте могли да се преквалифицирате в гейм или левъл дизайнери, а защо не и продуценти. 

Едно от хубавите неща в гейм индустрията е именно това, че в нея, човек може да сменя своята роля (от concept artist в 3D artist, от тестър в game designer), да опитва нови неща, докато намери своето точно място. Ако и вие бихте искали да станете част от тази сфера, но се чудите от къде да започнете, ви препоръчваме да направите теста Game Dev Profiler, разработен в партньорство между академията за подготовка на хора за гейм и филмовата индустрия ARC Academy и платформата за кариерно развитие Next Step. На база на вашите личности качества, тестът ще ви посочи професиите и ролите, които са най-подходящи за вас. Програмите на ARC Academy са създадени спрямо добрите практики и нуждите на гейм индустрията и подготвят студентите за кариера в тази сфера.

Автор: ARC Academy

Алтернатива на висшето образование ли са микроквалификациите?

В тази статия ще си говорим за една от тенденциите в образованието през последните години – микрообразованието, което нашумя и в България. Микрообразованието или микроквалификациите /microcredentials/ представлява краткосрочни обучения, курсове, дейности в много специфична и тясна сфера, които накрая завършват с някакъв вид атестация – прави се изпит, след което се взима сертификат или диплома, което доказва уменията на завършващия. Примери за сфери, в които много често може да срещнете микрообразователни програми: софтуерно инженерство, маркетинг на социални медии, дизайн – като цяло професии в дигиталната сфера.

Прочетете повече »

Ние използваме бисквитки, за да гарантираме, че ви предоставяме най-доброто изживяване на нашия уебсайт. Ако продължите да използвате този сайт, ще приемем, че приемате политиката за поверителност